Specialistisch Verwijscentrum van AniCura Haaglanden

Bij het Specialistisch Verwijscentrum van AniCura Haaglanden krijgt uw dier op verwijzing van uw dierenarts de best mogelijke zorg van een van onze dierenarts-specialisten en dierenarts-experts. Door de specialistische kennis, veel praktische ervaring en moderne apparatuur is er in ons verwijscentrum veel mogelijk. Meer dan bij een gewone dierenarts.

Bij het Specialistisch verwijscentrum van AniCura Haaglanden wordt uw dier geholpen door dierenarts-experts en dierenarts-specialisten die veel ervaring hebben in een bepaald vakgebied én op de hoogte zijn van de allerlaatste technieken. Voor de volgende expertises kunt u bij AniCura Haaglanden terecht:

 

Waarom de keuze voor een Europees dierenarts-specialist?

Een Europees dierenarts-specialist heeft de laatste specialistische kennis en jarenlange ervaring in huis om uw dier te helpen met zorg van hoogste niveau. Deze kennis wordt als volgt verkregen en gewaarborgd:

  • Na de opleiding tot dierenarts heeft een Europees specialist nog vier jaar langer doorgestudeerd in een specifiek deelgebied van de diergeneeskunde.
  • Deze opleiding wordt afgesloten met een Europees erkend examen. Alleen na afronding van het Europees examen mag de titel ‘Europees specialist’ gebruikt worden.
  • Om de titel Europees specialist te mogen behouden moet de registratie iedere vijf jaar opnieuw worden verlengd, met de voorwaarde dat aan bepaalde strenge eisen is voldaan. Op deze manier worden de kennis en kunde van de Europees specialisten gewaarborgd.

Lees ook: Verschil dierenarts en specialist

We heten u van harte welkom bij ons in de kliniek.

Afspraak maken

Een bezoek aan het Specialistisch Verwijscentrum is altijd op afspraak. Voor het maken van een afspraak heeft u, in de meeste gevallen, een verwijzing nodig van uw eigen dierenarts. Uw dierenarts kan de verwijzing naar ons mailen of u kunt deze op de dag van de afspraak meenemen.

In het geval van een second opinion zullen wij altijd de patiëntenkaart van uw huisdier opvragen bij uw eigen dierenarts.

Voor, tijdens en na de afspraak

Voordat u langskomt is het belangrijk dat u zich goed voorbereidt. Vaak wordt gevraagd om uw huisdier nuchter te houden, omdat dit noodzakelijk kan zijn voor het onderzoek of de ingreep die bij uw huisdier plaats gaat vinden. Bij een echografisch onderzoek kan er ook gevraagd worden om te proberen uw huisdier bij ons te brengen met een volle blaas. In alle gevallen zal dit verzoek aan u worden gemeld bij het maken van de afspraak.

Route en aankomst

Kijk hier voor onze adresgegevens. Er is parkeergelegenheid in de buurt van de kliniek. Op de straat is parkeren gratis. Bij binnenkomst meldt u zich aan bij de balie medewerker. Als uw huisdier verzekerd is, vragen wij u om dit gelijk bij het aanmelden aan te geven. Uw pasje wordt gevraagd om de verzekeringsgegevens over te nemen.

Indien u een hond heeft zullen wij u vragen om hem/haar direct te wegen. Een kat zal indien nodig apart gewogen worden. Er zal u vervolgens verzocht worden om plaats te nemen in de wachtkamer. De wachtkamer is opgedeeld in twee zones. Eén voor honden en één voor katten. Dit om stress te voorkomen bij beide diersoorten (en hun baasjes).

Wij streven ernaar om u op de afgesproken tijd te helpen maar er kunnen zich gevallen voordoen (zoals spoedgeval of uitloop van een operatie) waardoor een afspraak uitloopt. Dit zal u zo tijdig mogelijk gemeld worden door één van de medewerkers.

Tijdens de afspraak

Tijdens het bezoek aan het Specialistisch Verwijscentrum zal uw dier onderzocht worden voor datgene waarvoor hij/zij is verwezen. Het is mogelijk dat er aanvullende onderzoeken nodig zijn. Deze onderzoeken zullen altijd in overleg gebeuren met u en uw dierenarts.

Indien mogelijk zal er direct een behandelingsadvies gegeven worden. Het is mogelijk dat uw huisdier een operatie nodig heeft. Dit kan in een aantal gevallen bij uw eigen dierenarts. Als dit niet het geval is, kunnen wij uw huisdier helpen.

Operatie

Indien uw huisdier verwezen is voor een operatie zal er een tijd afgesproken worden waarop u uw huisdier mag komen brengen. Soms is het toegestaan dat u er bij bent als uw huisdier onder narcose word gebracht. Het is niet toegestaan om uw huisdier te vergezellen in de operatiekamers. Dit om de steriliteit te waarborgen.

Als u uw huisdier brengt, zal de assistente u informatie geven over het tijdstip vanaf wanneer u een telefoontje kunt verwachten. Tijdens dit telefoongesprek wordt u ingelicht over het verloop van de operatie en over de eventuele ophaaltijd. In de meeste gevallen mag uw huisdier op de dag van de operatie naar huis, maar in sommige gevallen kan het zijn dat uw huisdier verdere zorg nodig heeft en één of meerdere dagen opgenomen dient te worden.

Nazorg

In een aantal gevallen zullen er een beperkt aantal controles plaatsen vinden bij Specialistisch Verwijscentrum. Daarna zullen wij de nazorg overdragen aan uw eigen dierenarts. Uw eigen dierenarts krijgt een uitgebreid verslag van de onderzoeken en/of ingrepen die bij ons zijn uitgevoerd.

Klachten

Ons gepassioneerde team stelt het welzijn van uw huisdier voorop. Wij zullen alles in het werk stellen om u en uw huisdier de beste behandeling te geven die nodig is.

Indien u niet tevreden bent over deze behandeling(en) dan stellen wij het op prijs als u dit kenbaar maakt. U kunt uw bezwaren het beste kenbaar maken aan de behandeld dierenarts of specialist of door een e-mail te sturen naar haaglanden@anicura.nl.

Did this article help you?

Please select what suits your situation or type on your own. We greatly appreciate your feedback.

Thank you!

We really appreciate it

Laten we het hebben over gebitsverzorging

Veel eigenaren van gezelschapsdieren geloven dat de tanden van hun vriend(in) gezond zijn, terwijl dit vaak niet het geval is. Wist u dat 80% van de volwassen honden en katten last heeft van gebitsproblemen? Het kan lastig zijn om dit te herkennen. Wij helpen u graag om uw hond een gezondere glimlach te geven.

Error

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded.